søndag 22. mai 2011

Innlegg fra bilturen.


Hei alle samme,

I skrivende øyeblikk sitter jeg i bilen til min IEC; Gisela, vi er å vei tilbake til det vanlige livet, etter en helg fylt med flotte opplevelser. På fredag satt meg, Anna og Karli i denne sammen bilen, på vei til Bend, Oregon. Det var der vi nemlig skulle på EF møte. Og nå kan jeg offisielt si at jeg har fullført et år som utvekslingsstudent med EF, seriøst, offisielt, jeg fikk diplom, det blir ikke så veldig mye mer legit enn det, eller hva?

Det har vært en fantastisk helg, og jeg koste meg masse. På lørdag dro vi ned til Hood River, hvor vi ble hentet av mannen til Gisela, og så dro vi til deres hus, hvor vi dro videre til Bend, bilturen var omtrent tre – fire timer lang, og dere som bor i lille Norge og ikke er så vant til lange bilturer (sånn som yours truly ikke var når hun kom hit, ehehe). Det er noe du vender deg til, jeg har hatt ett par lange turer dette året. Men uansett, vi dro til Bend. Hvor vi gikk på 17. Mai feiring i Son’s of Norway’s lokaler, det var utrolig koselig, vi spiste laks med poteter, agurksalat og grønnsaker til middag, med BLØTKAKE til dessert, eller BLÆUDIS som vi sier på Sørlandet, og kan jeg bare si at det var himmelsk, jeg følte meg så stolt over at jeg var norsk. Nordmenn er et stolt folkeslag syntes jeg, det er en bra ting, nasjonal stolthet.

Jeg møtte to andre norske utvekslingsstudenter, blandt annet Thomas som jeg allerede kjente fra Disneyland turen. Og den andre studenten var Kristine, hun var på samme camp som meg. Det var kos å snakke med dem, det er utrolig hvor mye jeg merker at jeg savner norske folk, og deres syn på verden, for det er veldig forskjellig fra amerikanernes syn. Etter feiringen gikk vi til Cappa Yo, som er et frozen yogurt sted, det var kos, og så bowlet vi. To omganger, den første omgangen tapte jeg, veldig. Men den andre vant jeg, jeg hadde et ganske godt forsprang med en stike og to spare, etter hverandre. Og jeg som ikke en gang kan bowle noe særlig, haha. De trodde jo jeg hadde bløffet hele første omgang.

I dag, søndag, sa har jeg spist så mye kake at jeg holdt på å sprekke, nei da, men en god del hvertfall, det var som sagt graduation, og vi fikk diplom. Meg, Anna og Karli holdt en presentasjon om vårt år, så til dere der hjemme, nå er jeg forbrett hvis dere vil ha hele historien om året, haha. Jeg koste meg virkelig så mye, og møtte masse utvekslingsstudenter. Koselig.

Bare for gøy skal jeg slenge med noen bra sanger dere må høre på;

Stuck in The Backseat – The Noises 10 (Ironisk nok sitter jeg faktisk i baksete akkurat nå, xP)
Town Where You Belong – Earlimart
Always Love – Nada Surf (Sjekk det bandet, så utrolig mye bra musikk!)

Kos dere masse der i Norge, jeg vet at jeg skal nyte disse siste ukene her i USA, fordi jeg kommer til å savne det. Men jeg gleder meg til å komme hjem til gode gamle Norge.
Ha en fantastisk dag, håper deres helg også var fantastisk og fylt med gode dager.

Hilsener fra Amerika,
Helene

Ps. Jeg spiste brunost i dag, og det var fantastisk godt, et ord; NAM!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar