mandag 17. januar 2011

Ukens Utfordring; Fylt Paprika

Hei alle sammen,
jeg har bestemt meg får å ha noe som kalles ukens utfordring. Jeg skal begynne å lage mat en gang i uken for vertsfamilien min, og jeg vil dele det jeg lager med dere, oppskriftene kommer ikke til å være særlig vansklige, siden jeg er ikke en så alt for avangsert kokk, jeg er jo egentlig ikke en kokk en gang, haha.



Men uansett, til poenget, forrige uke lagde jeg fylt paprika, det er enkelt og veldig godt, det var en hit blandt vertsfamilien, man må jo selvfølgelig like paprika får å lage det, men det er jo egentlig opplagt.

Du trenger;
- 500 gr. kjøttdeig
- 100 gr. Soltørkede tomater (i olje)
- 6 paprikaer
- Ca. 2 fedd Hvitløk
- 1 1/2 Løk (gul, ikke rød)
- 1 ss. oregano
- 12 ss. ost (raspet)
- Salt/pepper

Fremgangsmåte;
1. Del alle parprikene i to, og fjern frøene. La stilken være.
2. Hakk løk og bland den med kjøttdeigen, deretter steker du det til løken er gylden og kjøttdeigen stekt.
3. Hakk hvitløk opp veldig smått og bland med opphakkede sotlørkt tomater. Ha i pannen sammen med løk og kjøttdeig.
4. Ha i oregano, deretter smaker du til med salt og pepper, husk å ikke ha i for mye, smak åssen det er før du fyller paprikaene.
5. Fyll de halve paprikaene med kjøttblandingen, fyll helt opp, dryss så ca. to ss. ost over toppen av dem.
6. Stekes på bakebrett eller i ildfast form på 200 grader (ca. 395 grader farenheit) i ca. 15 minutter (varierer fra ovn til ovn).

Husk å sjekke å se til hvordan det går med dem ettersom de stekes. 


 Det er lett og smaker godt, Enjoy!


Hilsen,
Helene (Amerikafareren)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar