mandag 13. desember 2010

Juleferien nærmer seg.

Hei folkens!

Hva skjer? Helt utrolig hvor god jeg har blitt til å oppdatere, er det ikke, haha. Uansett, i dag er det jo mandag. Kan du tro at det bare er et par dager igjen av skolen?
Jeg gleder meg så utrolig mye til juleferien begynner, det blir så deilig å ha fri i tre uker. Jeg gleder meg også utrolig mye til å oppleve det som er amerikansk jul. Denne helgen som kommer skal meg og Anna til Portland får å besøke min vertsmos sønn, Brandon og kjæresten hans Nate. De er utrolig hyggelige og jeg tror det kommer til å bli en flott helg.

Vi drar til dem klokken to på torsdag, så vi slipper å ha siste time, vi skal derfor ikke på skolen på fredag heller, det blir deilig. Linda og Dick skal kjøre oss til Portland hvor vi skal inn på salongen som Nate jobber på for å klippe håret, det er en del av julegaven vi får av Linda og Dick, jeg gleder meg utrolig mye. Salongen han jobber på er ganske fancy, det er en dyr salong, så det blir kjempe bra. Deretter skal vi nok til dem tenker jeg. Vet ikke så mye om hva vi skal gjøre ennå, men det blir nok gøy.

Selv om jeg gleder meg til Jul er det fortsatt en del av meg som på en måte drøyer det litt, jeg kjenner allerede at jeg savner hjemme litt, og at jeg savner tradisjonene rundt Jul. Det er masse julelys her, og dekorasjoner, men det er bare ikke det samme, ikke sant, men det er jo også poenget da, men jeg kjenner at jeg savner Norsk jul, det gjør jeg virkelig.

Til neste gang - ha det bra,
Helene (amerikafareren)

1 kommentar:

  1. det ble to flotte julebord jeg var med på:)
    på mandag var det rolig og tradisjonelt.
    På julebordet i går fikk jeg og di andre damene mye skryt.Di planla å gjenommførte masse gøyale spikk,skuespill.Vi flirte og lo masse.
    Deilig mat ble der servert:))
    Har du bakt småkaker?
    Kos deg masse på tur,flott å få fiksa seg på håret,i morgen som er feriedagen min skal jeg til fotpleie og frisør.Det gjør seg:)
    Ha en strålende dag og helg!klem mamma:))

    SvarSlett